söndag 29 april 2012

Ansvarsskyldighet

Sitter ute på flickvännens landställe och funderar över framtiden och mina planer för min kroppstransformation.
Det står klart att alla de frestelser som haglar över mig så fort jag inte befinner mig i hemmets skyddade (köks)vrå kraftigt försämrar mina resultat. När godis, kakor, choklad och kokosbollar ständigt retar syncentrat så åker alla tankar och planer ut genom fönstret och ovannämnda tomma kalorier fyller åker ner genom kakhålet.
Illa.
Jag behöver "accountability" eller som det heter på svenska, ansvarsskyldighet, för att hjälpa mig.
Det räcker inte med att jag högt deklarerar för min kära hälft att "från och med i morgon ska jag sluta äta så mycket skit och börja äta nyttigare".

Jag tänker logga allt som jag äter här på bloggen från och med idag.
Kan tyckas extremt.
Men nånting måste till för att bryta detta dåliga mönster.
Och jag vet att detta kommer få mig att tänka till innan jag stoppar i mig något dåligt.

I morgon är det måndag, första veckan i maj.
Nu börjar min transformation.
Boxarkropp till december here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar