lördag 18 augusti 2012

Frustration innan prestation

Åter dags att skriva lite. På väg ut till Farsta Strand i Stockholm för premiär av en kort ungdomsföreställning. Vi har vår första publika spelning på en festival. I öronen en podcast från 2010 av P3 Kultur. Så jävla bra Johanna Koljonen!
På tisdag ska jag ta nya CV bilder, inför en kurs nästnästa vecka i casting. Längtar ut till landet där tjejen och katterna väntar. Jag har en sak att göra varje dg vilket skulle innebära ett himla pendlande fram o tillbaka, så jag stannar i stan i stället och försöker jobba så mycket som möjligt innan lite lant-semester. De senaste dagarna har jag varit lite frustrerad och nedstämd över att min senaste föreställning, där min rolltolkning fått mycket cred och jag själv varit väldigt stolt över, ändå inte genererat nåt vidare jobb. Stadsteatern och Dramaten ska ha skickat folk som skulle kolla, men jag vet inte om de nånsin kom o kollade. Stadsteatern i Skärholmen söker en skådis i min ålder att spela den unge Werher i den unge Werthers lidanden. Håller tummarna för att jag blir kallad. Annars ser det mörkt ut i höst. Och med det lämnar jag bloggen för nu, för nu är jag i Farsta Strand och snart är det showtime!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar