onsdag 11 augusti 2010

Dansar med vargen

Tillbaka efter en promenad i gryningen. Såg inte solen gå upp, men däremot ljusnade det avsevärt. Lätt duggregn förvandlades till helregn, ej att förväxlas med hällregn. Ett sedvanligt regn helt enkelt.
Det fanns en tid då jag pressade upp mig själv vid den här tiden för att antingen gå o gymma, eller gå morgonpromenad. Nuförtiden har jag en betydligt mer avslappnad attityd mot träning, i alla fall tidig morgonträning. Idag vaknade jag dock cirkus 04.00. Ligger det i släkten kanske? Hmm... visserligen har brorsan haft svårt att sova de senaste veckorna, troligtvis pga stress från olika håll som tillsammans blir mer än organismen Jeppe klarar av. Jag klandrar honom inte, tvärtom beundrar jag hans skinn på näsan och starka ben. NYC Marathon 2012 kommer vara en baggis jämfört med den uppförsbacke han besegrar pö om pö just nu.

Men, släktmässiga sömnsvårigheter var det ja. Ehh.. nej, kan inte vara släktbetonat, såvida inte sömnsvårigheter hoppar över en generation, eller endast drabbar de manliga delarna av Scheutzare. Vår kära mor lider definitivt inte av sömnsvårigheter...
Igår var det äntligen dags för lite träning efter några dagars magsjuka.
Konstigt nog funkade inte kortet till gymmet vilket innebar snabb omställning till skrotlyftning på hemmaplan.

Efter sedvanlig gluteus-hamstrings-core aktivering löpte följande pass på 45 min.

Deadlift
30kgx8, 50kgx 7, 70 kgx 4, 90kg x 5, 80 kg x 5
När jag kör med utrustningen här hemma blir ROM längre i deadliften pga små 10 kg's plattor ger en lägre startpunkt. Känns i hamstrings idag..

Alternerande stående axelpress 18 kgx 2/2+ 15 kg x 6/6, 15 kg x 7/7, 15 kg x 1/1+6 d
aktiv vila med Höftlyft med 15 kgx 10, 10

Chins
på extra tjock stång (gungställning...) KVx 4,4,4

DB-bent over row
, 18 kg x 5,5 15 kg x 5

Chins KV x 6
1 min AMRAP DBSwings = 30

1 kommentar:

  1. Nice. Jodå modern har nog sina nätter också. Vad sägs om insomning 0400 sistlidna natt. Sen att man måste sova färdigt är en annan sak.
    Hakuna Matata
    M-

    SvaraRadera