söndag 1 augusti 2010

Morgontrötta önskningar

Solen skiner ute, tack och lov. Annars hade jag aldrig kommit ur sängen. Andra dagen i rad jag är astrött. Helt slut. Beror det på veckans träning månne? Jag har ätit enligt riktlinjerna, men gått över med ca 150 kcal varje dag, så tröttheten kan inte bero på det. Och jag sover bra varje kväll. Men igår och tyvärr förmodligen idag också är jag helt energilös.
Igår när jag var ute på en halvhjärtad promenad i skogen, tog jag en paus mitt it.
"Nej, det här är som att piska en utsliten häst" tänkte jag och la mig ner på vitmossan på berget där jag stod.
"Dags att ladda lite"

Vinden i träden, solen som tittade fram bakom molnen o värmde mitt sömndruckna anlete, doften av mossa, känslan av muskler som slappnar av och blir tunga mot marken...
Precis vad en krigare behöver emellanåt.

Idag däremot, står lite rehabövningar av olika typ på schemat, samt hantel-swings som jag kommit att älska! Åh, den som ändå hade en kettlebell... ja ja det får bli en addering till önskelistan.

Önskelistan
1. Besök hos korrektiv tränare/sjukgymnast/naprapat för diagnos o behandling av mina baklårsskador.
2. BCAA
3. Vibram Five Fingers Speed
4. Kettlebell (VFF o kettlebell slåss om 3 o 4 platsen varje dag)
5. Iphone

Sådärja, i framtiden blir det avcheckning av denna lista, nu en dubbelespresso o lite 3 minuters morgonyoga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar