torsdag 5 augusti 2010

Te till tre tips

Sitter här och dricker mitt kvällste innan jag strax ska i säng med boken.




För alla er som gillar intriger, episkt berättande, filosofi, spänning och gripande persondraman berättat med ett välklingande engelskt språk, rekommenderar jag varmt trilogin The Prince of Nothing.
Helt klart en av de bästa tidsdfördriven en vilodag som idag.



Även film går an, Disney´s "Frog and the Princess" var en riktig höjdare!
Disney tycker jag har tappat på senare år, gentemot t.ex. Pixar eller Dreamcast som producerat filmerna om Shrek bl.a. Men den här gången satte de alla bollarna i koppen, musiken, stilen på animationen, röstskådespeleriet, storyn, bilden av den kreolska kulturen i New Orleans... Se den säger jag bara, på engelska originalspråket skall tilläggas!



"Sommaren med Göran" är annars en helt okej svensk komedi, väldigt svenskt lagom att se en en torsdagkväll efter en dag i solen o gräsklippar-ångor.
På tal om det förresten, idag blev jag varse om hur mycket roligare tråkiga saker som gräsklippning blir när man har ett pulsband med tillhörande klocka till! Plötsligt blir den förjävliga grässlänten en utmaning att besegra på tid, och en ypperlig möjlighet att jobba upp lite puls.

På tal om puls, imorgon blir det gymmet, ben o core-pass står på schemat, men mer om det imorgon, nu, in i fantasy-dimman.

Hakuna matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar