lördag 14 augusti 2010

Primal eufori

Damn I feel good!

Lånade brorsans fivefingers med tanken att sticka ut och "leka lite"
Spotifyknark, 2 expressos, en grönt-te tablett and I was pumped!
Startade pulsklockan och lubbade med lätta spänstiga steg iväg mot skogen bortom heden. Jag såg framför mig skogstigar susa förbi i ilfart då jag på ren ingivelse rusig rusade genom hittills oupptäckta delar av malmabackens skogar.

Och visst rusade, susade, lekte jag, med vinden smekandes mitt bara bröst, skogens mjukhet mina (nästan) bara fötter, trädens förbifart mina synnerver, hjärtat pumpandes urkraft...
Oh! en stor sten, den plockar vi upp! Oh, jag springer upp för den här backen bärandes det mot ena axeln! Oh, jag slänger det hårt i marken! Oh, det var kul, jag gör det igen! Igen o igen o igen!
Oh, en "fiende", jag måste fly så fort jag kan! Oh, en till, jag måste slåss! Oh, jag besegrade dom, nu kan jag vila lite, oh, stretcha lite ahh...
Oh! kolla en tennisboll, den måste jag kasta, oh! jag springer så fort jag kan och plockar upp den o kastar igen så långt jag kan!
Oh nu blev jag lite trött, jag går lite, joggar lite...
Oh! kanske jag skulle försöka bräcka mitt pulsrekord, ja! Sprinta, jogga, sprinta, sprinta, jogga, sprinta sprinta sprinta, jogga, checka av 165 bpm!
3 slag/minut mer än senast! Men jag känner mig mycket fräschare än förra gångens kettlebellande.. Let's take it to the limit!! Sprinta sprinta sprinta sprinta, oh mjölksyran börjar komma lite, oh lite muskelfailure, oh 173 bpm! yeah!!

Oh, nu tar jag o joggar hem. Oh, folk nere på gatan, straighten up and look strong n tight, var en förebild! Oh, hemma, stoppa klockan.
TID 36.26
Medelpuls 127 bpm
Högsta puls 173 bpm
Kalorier förbrännda 227 kcal.

36 minuter totalt tur och retur av ren glädje, kreativitet, lek.
Oh jag måste utropa "WOOOO OOH!"

1 kommentar:

  1. Inser att det blir inga mer expresso för din del jag hamnar ju i dina bakhasor med det där tempot =)

    Go Bro!

    SvaraRadera