onsdag 9 maj 2012

Sprit oops nej Sprint!

120506 Ivag for lite sprint-intervaller, och axelrehab. Nu kor viiii,,,,
 ------------------
 Ahhhh..... Sitter pa innergarden med iPaden och smaskar 1 kg flaskstek, efter en helvetestraning i 16,5 timmars fastande tillstand.
Jag fattar inte hur man ska orka genomfora 10 st all-out loparsprinter, 20 sek maximal output/40 sek aterhamtning. Jag brukar kora 5 x 10-15 sek all-out/45-50 sek aterhamtning, och det ar jobbigt, men den blodsmak och mjolksyra dessa 5 extra sekunder skapade...
FY FAN sager jag bara!! Efter 4e rundan langs soliga 100 meters rakstracka+ 50ish kurva pa zinkensdamms ip ville jag ge upp. Det gjorde sa ont att andas.
Men jag hade bestamt mig vid runda 2 att "okej, shit, 10 rundor kommer inte ga, men 5 SKA jag klara". Och visst, 5 rundor blev det. Jakligt skon kansla, SEGER!
Allt som allt blev det
Foucan warmup
Hollow body 30 sek
10 hip-bridges,
3/3 enbens hip-bridges
Plankan 30 sek
Intra-abdominal aktivering
Gaende ljumsk/baklars-stretch 12 steg
90/90 splitsquat 3/3
7 min jogging 
5 x 20/40 all-out sprints
5 min recovery/ 1x12 band ext shoulderrotation, 1x12 band pull-apart
45 min promenad
Det var det. Som sagt nu smaskar jag skinkstek. Mycket skinkstek. Borjar bli matt. Halften kvar. Ouff... Dagens kost
200 g hogrev
Tva teskedar svamprisotto
En tesked rabarber/jordgubbspaj
4 korsbarstomater
 1000 g skinkstek
 3 msk risotto
6 msk rabarber/jordgubbspaj
3 cm vaniljglass-skiva
2 msk kesella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar