lördag 12 maj 2012

Stolt men hungrig

Ingen blogg igår. Men snabb recap. Vågen var en stor besvikelse. Benpasset var en stor överaskning! Ingången i shapeupclub.com ett bra hjälpmedel! Nu kaffe och promenad+ sprintträning med sällskap! Kan behövas när vädret är så hemskt som det är, regn o blåst.

----------------------

Såja, kväll. Film nr 2 rullar på tv4Film.
5 härliga sprinter avklarades imorse inmixat i 2x30 min rask promenad. Jag dubbelt stolt.
Stolt över min flickvän som vågade ge sig ut med mig, och som trots överrumplad av intensiteten av sprinterna sa "en till.." trots att hon sekunder tidigare ville sluta.
Det är fighting-spirit det.
Sen är jag stolt över mig själv. Senast jag sprintade med min tjej, så var hon snabbare än mig. Jag blev fullständigt utklassad rent ut sagt!
Detta var ett år sen. Sen dess verkar baklårsträning och rehabilitering samt sprinterträning gett resultat. SEGER!
Ja ja, det kanske inte är så mycket att hänga i julgranen, att springa snabbare än ens tjej, men hon är snabb, och jag gläds åt det lilla.

Angående viktförlust har det som sagt inte gått så bra.
Så nu har jag loggat allt jag ätit på shapeupclub.com. Tack brorsan för tipset.

1780 kcal
fördelat på
196 g protein
88 g kolhydrater
71 g fett.

Något som oroat mig både idag och igår kväll är hunger på kvällen efter middagen. Trots att jag vid båda tillfällen ätit stora mängder kött och grönsaker.
Saker som borde göra mig mätt. Ändå får jag en slags ytlig knorrande hunger högt upp i magen, ungefär en-två cm nedanför solar plexus.
Väldigt irriterande. Jag avskyr att gå till sängs med hungerkänslor.
Jag tror inte att jag äter för lite. Jag tror det handlar om fel saker, komposition, matkänsligheter eller nåt i den stilen.
Vill ta reda på vad bara!
Nåja, i övrigt en väldigt bra dag.
Imorgon ska det bli fint väder, då är det fönsterarbete som gäller. Men det rygg/drag-pass samt 1 h promenad ska få plats också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar