torsdag 3 maj 2012

Det blir så kul som man preppar för

Lunch-te. Solsken. Nöjd, efter en riktigt bra föreställning! Och hur kommer det sig, att den 57:e föreställningen, den 3e sista Överhuvudtaget, blev så bra, när trötthet och rutin hotar alldeles inpå? Preparation. Om man vill ha kul, och inte hoppas på att det ska bli det, utan faktiskt vara säker på att det blir kul, ja då måste en preparera för det! Dags för andra föreställning, eller ja, uppvärmning inför den! ------------- Så! Sitter i bilen på väg till Stockholm igen. Utanför susar Sörmlands leende solkskenslandskap ut sig. Andra föreställningen gick också bra, skönt. Nu fnular jag på hur jag ska preppa som bäst för dagens intervallpass.. Sova eller surfa? Tror jag gör både ock, surf sen sov sen svett sen steak! Planerar low-carb high-pro käk idag, stek x2 plus kyckling-grönsakswok! To be continued... ------------- Så, 7x 20/40 roddintervaller och 15 min efterförbränning i form av quadrupel-sprints (krokodil-crowl, och ape-sprint) och hopprep. Efter det blev det kyckling-wok och gårdagens stek som förrätt. Allt inmundigat till Let's Dance. Svensson javisst! Så dagens kost har varit Lunch mellan föreställningarna 100 g kött sallad Middag 250 g kött kycklingwok m paprika broccoli lök kokosmjölk (svingott!). ca 400 g kyckling. 15 g choklad makro ca 150 g protein 65 g kolhydrater 50 g fett 600+260+450=1310 Hmm... jag har nog underskattat intaget en del, särskilt fett och kolhydrater. Vadå då? Jo jag känner mig betydligt piggare, tillfredsställd och mätt mot vad jag brukar göra på enbart 1300 kcal så jag misstänker ca 1600-1800. Eller kanske är det effekten av intervallträningen? Det finns ju studier som pekar på att aptiten minskar vid högintensiv träning... Jag är nöjd i alla fall. Nu sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar