onsdag 16 maj 2012

Intervention

Nu skriver jag av mig. Jag stoppar mig själv och byter riktning.

Efter en väldigt drömrik natt har vi städat här ute på landet. Börjat sätta upp fönster igen m.m. Ska åka tillbaka till stan i några dagar nu, och svärföräldrarna som varit bortresta kommer tillbaka snart troligtvis.
Flickvännen gjorde pannkakor till frukost, hon var hungrig, då hennes pizza inte blev så god igår, vilket innebar att hon inte åt mycket alls under gårdagens "frossar-dag".
Jag kunde inte motstå de pannkakor som blev över, trots att jag fastat till kl 1240.
Efter dessa pannkakor med mosad banan och keso, smaskade jag i mig den sista fjärdedelen chicken-meatza från igår. Det stannade inte där utan fyra små chokladbitar innan jag äntligen hejdade mig.
Nu sitter jag här och analysreflekterar.
Vad är det som egentligen är i görningen?
Varför "hetsäter" jag?
Vad är det jag försöker dämpa?

Okej, jag är extra känslig efter den här natten. Sug efter kolhydrater är stort från igår, kroppen vill fortsätta på den banan.
Dessutom avskyr jag att städa. Och jag har ett möte imorgon som jag måste förbereda och jobba en massa inför, jobb som är ganska tråkigt.
Helst av allt skulle jag vilja ge mig ut i skogen och skogs-mys-parkoura i sisådär 2-3 timmar.

Men jag måste arbeta. Och jag försöker hela tiden fly. Roa mig på andra sätt. Med mat.
Men det funkar inte så.
Nej, nu har jag tagit mig i kragen.
Nu har jag loggfört dagen hittills

119 g kolhydrater
55 g protein
56 g fett
1180 kcal

Okej, blir typ enbart protein resten av dagen.

Dags att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar